Hantera betalningar direkt i affärssystemet
Visma AutoPay integrerar affärssystem och bank, så du kan hantera betalningar och banktransaktioner direkt i affärssystemet. Istället för att skicka och ta emot betalningar manuellt blir hanteringen helt automatiserad. En automatiserad betalningsprocess sparar mycket tid och minskar risken för misstag och dubbelarbete. Med AutoPay kan du skicka leverantörsfakturor för betalning och hämta information om betalda leverantörsfakturor och kundinbetalningar direkt från din bank.
Så fungerar det
När en leverantörsfaktura har registrerats och betalningsförslaget sammanställts skickas uppdraget via AutoPay-portalen, där sker även godkännandet av betalningen. Betalningen går sedan automatiskt till banken. AutoPay sköter kommunikationen mellan banken och ditt affärssystem och fakturans status uppdateras automatiskt. När en faktura blivit betald eller det har inkommit en kundinbetalning så uppdateras också huvudbok och reskontra.
Nyckelfunktioner
- Stödjer den senaste tekniken för bankernas format, följer formatet ISO 200022
- Betalningar måste godkännas av en eller flera personer. Samtliga händelser loggas i flödet med person och datum
- Fyra fördefinierade användarroller som definierar vilken behörighet användaren har i förhållande till betalningsprocessen

Fördelar för med Visma AutoPay
Kontakta oss om du vill veta mer
Vill du lägga till AutoPay till din existerande lösning med Visma Business eller Visma Net? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss till dig.