Elektronisk fakturahantering
Effektivisera arbetet på ekonomiavdelningen och öka kontrollen.
Vad är elektronisk fakturahantering?
Elektronisk fakturahantering är en digital process för att hantera fakturor. Det innebär att pappersfakturor omvandlas till digitala format för att automatisera och effektivisera hela fakturaflödet.
Vanligtivis omfattas följande steg:
- Import och skanning av fakturor
- Granskning, matchning och kontering av fakturor
- Attest, uppföljning och kontroll av fakturor
Syftet är att minimera eller helt eliminera manuell hantering genom att automatisera processen. Detta leder till tidsbesparingar, ökad produktivitet och bättre kontroll över fakturaflödet
Elektronisk fakturahantering med MediusGo
WH Group erbjuder effektiv fakturahantering med MediusGo. MediusGo är en användarvänlig molnlösning för automatiserad faktura- och utläggshantering. Systemet hjälper dig få kontroll över fakturahanteringen och att optimera manuella, tidskrävande processer.
Med MediusGo kan du automatisera varje del i leverantörsfakturaflödet, från det att du tar emot en faktura tills den är bokförd. Integrera MediusGo med affärssystemet för att effektivisera hela ditt flöde för leverantörsfakturor och leverantörsbetalningar.