WH Group hjälper Cervera att sudda ut gränsen mellan fysisk butik och e-handel

WH Group hjälper Cervera att sudda ut gränsen mellan fysisk butik och e-handel
WH Group

I april 2018 inledde Cervera ett omnikanalsprojekt som under julhandeln rullades ut i alla Cerveras butiker. Affärssystemet Visma Business har en central roll i lösningen som bl.a. stödjer reservationer i butik, click & collect och leverans från butik i e-handelsflödet. För Cerveras kunder innebär detta kortare leveranstider och bättre produkttillgänglighet, och för Cerveras anställda blir det ytterligare ett verktyg för att hjälpa kunderna.

 

Genom vårt omniarbete kan vi nu erbjuda en lösning vi känner oss stolta över, säger Andrew Golrang, IT- och affärsutvecklingschef på Cervera.

 

Tack vare dynamiken och flexibiliteten i Visma Business har vi kunnat utveckla en robust och dynamisk lösning där varenda process i affärssystemet och samtliga integrationer bidrar till att stödja Cerveras affärsprocesser samt att ge kunderna bästa möjliga köpupplevelse.

 

Läs mer Cervera fortsätter sudda ut gränserna mellan fysisk butik och e-handel.

Läs mer Nu blir Cerveras butiker lokala e-handelslager